“Продам Катю, куплю коноплі”

“Слінгоносіння” набуває все більшого поширення в Україні. Але кількість матусь та татусів, які носять своїх діток саме у слінгах, на жаль, ще дуже незначна, в порівнянні з батьками з візочками у руках.  Чи входить слінгоносіння у загальноприйняту в нашому суспільстві культуру батьківства? Однозначно – “Ні!”

Що ж це таке: секта, клуб за інтересами, хобі чи ще щось? Чи можемо ми говорити про слінгоносіння як субкультуру? Давайте розбиратися!

Звернемося до Вікіпедії:

Субкультýра – частина культури суспільства, яка відрізняється своєю поведінкою від більшості.   – група  у межах більшого  з відмінними  та моделями поведінки.

У широкому розумінні, субкультура – це будь-яка група у складі більшої, збірної культури, члени якої мають інтереси, що відрізняються від інтересів тих, хто належить до головного річища культури. У вужчому розумінні це – будь-яка відмінна за стилем та ідентичністю група.

Тепер давайте поглянемо на слінгоспільноту: є група слінгомам, для яких слінг – це частина ідеології, без нього вони й уявити не можуть свого материнства. Таких ще частенько називають “слінгоман’яками”. І до цього ядра вже долучаються інші мами, які можуть бути прихильниками лише частини поглядів осередку.

Для порівняння візьмемо субкультуру байкерів: є люди, які цим живуть, а є ті, для кого це хобі, можливість відпочити він повсякденного життя. Всіх їх об’єднує не лише “залізний кінь”, а й одяг, музика, ідеї свободи і т.п.

У слінгомам теж є “свій” одяг: слінгокуртки, слінгонакидки, годувальний одяг. Звичайно, такий одяг можуть носити не лише члени слінгоспільноти, але ж і “косуху” носять не лише байкери. Також існує свій сленг. Пересічна мама швидко відчує себе не з цієї планети, якщо підслухає розмову досвідчених слінгоман’яків.

Частенько прихильники слінгів ототожнюються з послідовниками природного батьківства. Але тут як з “косухою” – можна носити в слінгу, але при цьому годувати сумішшю, давати дурника, спати з дитинкою окремо… І це не відсіюватиме вас з рядів слінгомам. Хоча дійсно серед прихильників слінгів значна частина послідовників природного батьківства.

Тепер давайте розглянемо як поповнюються ряди слінгоспільноти. Нові члени залучаються до кола прихильників слінгоносіння не так вже й просто. З одного боку, вступивши до групи у фейсбуці чи живому журналі або примотавши дитинку до себе “шматинкою тканини” – ти вже слінгомама. Ніби просто! Та для повного занурення у всі тонкощі слінгоносіння новачкові доводиться вивчити різноманіття дитячих переносок, особливості фізіології малюків, спеціальну термінологію і ще багато нюансів комфортного і правильного носіння дітей на собі.

Не можу оминути увагою слінгоаксесуари. Все більше творчої енергії направляється на створення супутніх товарів для слінгоносіння або декоративних елементів із зображенням відповідної тематики. Їх таке різноманіття, що часом очі розбігаються: слінгобуси, слінгорюкзачки, слінгозаколочки, слінгокраватки, слінгослюнявчики, слінгопідгузки, слінгобраслети, слінгогорнятка, слінгокартини, слінгоспідниці, слінгоплаття, слінгодивани і ще багато чого слінго-. Цей список можна продовжувати і доповнювати. Завзяті прихильники даної течії з часом починаю вбачати подібність до паттернів слінгових тканин у зовсім буденних візерунках (як то на туалетному папері, гратах на поштовому Golden Goose Slide Pas Cher відділенні чи вішалці для одягу). Або ж самотужки привносити ці мотиви у своє життя (хустинки на шию, гаманці, блокноти та ін.)

Одні слінгомами відкривають для себе нову професійну зайнятість у слінгосвіті – консультації, майстер-класи, пошиття різних видів слінгів, слінгоодягу та ін.; другі – знаходять тимчасове застосування своїх талантів, треті – просто відволікаються від буденності. Кожен знаходить щось своє і для себе, а подекуди і Себе.

На мою думку, вищезазначене свідчить, що слінгоносіння сформувалося у субкультуру. І дуже сподіваюся, що з плином часу відбудеться всотування слінгоносіння в традиційну культуру материнства в нашій державі, результатом чого буде зміна домінантної культури, іі орієнтація на потреби дитини, їх розуміння та встановлення міцної прив’язаності у парі “дитина-дорослий”.